About Me

My photo
Tanjung Malim, Perak, Malaysia
Saya adalah pensyarah kanan Jabatan Psikologi dan Kaunseling, UPSI, saya telah dan sedang melakukan sesuatu yang berbentuk proaktif, inovatif dan kreatif untuk menyelesaikan permasalahan di sekolah dan masyarakat. Semasa menulis dan membangunkan blog prodigybully saya sedang menjalani cuti sebatikal selama 9 bulan di UPI, Bandung di mana saya sedang melebarluaskan Prodigy ke sini. Dengan bantuan pensyarah di sini kami sedang membuat kajian keberkesanan Prodigy dalam membantu Guru BK di sini. Juga kami sedang mengalihbahasa kepada Bahasa Indonesia. Jom Follow Me..

Monday, January 31, 2011

1. PENDAPAT PESERTA KURSUS di petik dari facebook.. untuk makluman: aziz yatim dan prodigy clubs adalah saya tq

                                                        Sila baca luahan rasa di atas.
May 5, 2010 at 12:25am • Like

Irwan Ragiman
salam... terima kasih dan tahniah buat ayah (En aziz) atas kjyaan prodigy@pusaka..... modul ni mula dijalankn dan sy sungguh bertuah kerana menjadi protege ayah yang terawal..modul ni byk membntu sy apabila mula2 posting ke sek berasrama penuh.. pd mula posting sy dah pn menjadi ketua kaunselor bg sek tersebut krn sek 2 tiada kaunselor. sy di bntu 2 lg kaunselor br membgnkn UBK. dlm tempoh yg singkt sy dpt mengubh bilik ubk n persepsi guru, pentadbir serta guru berkaitan kaunseling dgn bantuan modul ni. saya jug sering di pggl berceramah utk kepmpinan, sahsiah dn dsb. dgn bantuan modul pusaka semua xde mslh. kerja jd mudh malah program berkesan. tq ayah, tq dr jazimin, tq tn Hj md Nor...


Munira Kirana
En. Aziz... program SUMUR yang kami adakan banyak guna ilmu yg en. aziz berikan xpecially sentuhan kasih sayang... time kasih sbb memberikan ilmu yg tak ternilai pada sy dan hafiez =) insyaallah program ini akan diselitkan dalam berita harian... prodigy the best...!


Munira Kirana
salam..

en.aziz, sy nak ucapkan ribuan terima kasih yang tak terhingga atas ilmu yang telah en.aziz berikan pada saya ;)

alhamdulillah sy dapat A dlam praktikum.. sepanjang sy belajar kat upsi tak penah dpt A dlm apa2 subjek pun... tp alhamdulillah akhirnya dapat jugak....

en.aziz byk sgt bg inspirasi pada saya...
terima kaseh en. aziz...
tak lupa gak tq pada Prodigy yg banyak membantu semasa praktikum...


Siti Hawa
salam.. baru semalam saya wat kursus pengawas kat sekolah. saya wat sub concious.. penilaian pelajar.. baik dan sangat baik. ada pelajar yg tulis, walaupun pada mulanya mcm mls nak join, tp bila dah join..best. Saya juga buat aktiviti sayang sibuta.. TQ en.aziz, cd pusaka 1 byk membantu saya, saya selalu rujuk bhgn modul n iventori.
April 18, 2010 at 10:55pm • Like • Comment • See Friendship

Aziz Yatim
hmm thanks Hawa.. congrate kalau dapat komen dari pelajar lagi best.. tulis la kat sini apa komen dia orang saya nak baca leh?? saja untuk perkongsian tqsm...
April 18, 2010 at 11:24pm • Like

Siti Hawa antara yg saya ingat : modul sub concious, membuatkan saya semakin yakin..
April 18, 2010 at 11:27pm • Like

Siti Hawa respon mereka lagi... mereka nak jad macm wanita jepun.. mereka tak nak jd macam ikan barakuda n gajah.
April 18, 2010 at 11:28pm • Like


Azima Abdul Rahim
KL6006
alhamdulillah..dpt juga sertai kursus ini dgn jayanya..banyak ilmu baru yang saya dapat dari kursus ini..antaranya ilmu mengenai cara berkomunikasi..PAC..dan juga saya dapat mengenal diri saya dengan lbh baik..terima kasih pada en.aziz, en.taqiuddin dan lecturer2 lain yg turut membantu bagi menjayakan kursus ini..mg dengan usaha yang dilakukan ini mampu melahirkan bakal2 guru yang sedar akan tanggungjawabnya yang besar untuk mendidik dan membantu anak2 bangsa menjadi insan yang berguna..
April 16, 2010 at 1:09pm • Like • Comment • See Friendship


Nur Kasih
salam...Alhamdulillah .....saya betul2 berasa bersyukur dan amat bertuah kerana saya sekali lg telah terpilih mengikuti program ini ... Sebenarnya saya telah mengikuti program sebegini yang dikendali oleh Encik Aziz semasa di alam persekolahan....Walaubagaimanapun saya tidak berasa jemu untuk mengikuti program ini lagi jika ada peluang lagi pada masa akan datang .Program ini banyak memberi input 2 y berguna kepada bakal seorang guru...program ini juga telah menyedarkan saya bahawa ada orang disekeliling kita y memerlukan bantuan kita ...
April 15, 2010 at 12:28pm • Like • Comment

Prodigy Clubs awak sekolah mana syaz dulu?
April 15, 2010 at 1:08pm • Like

Nur Kasih dulu sy sek kt kemaman... lau xsilap sy pnah ikuti kem encik aziz.sbb modul y ada sy pnah lalui..ksah2 y en aziz citer pn sy pnah dgar .
April 15, 2010 at 2:17pm • Like

Prodigy Clubs ooowh.. ramai bekas pelajr yang berkursus dengan saya dah berjaya kan?? teruskan syaz
April 15, 2010 at 3:10pm • Like

Nur Kasih
time kasih en aziz....modul y sy pelajari pn sy ada pratikkan semasa sy mengajar sementara sblum masuk universiti dan ternyata berkesan apabila sy mgunakan cara berkomunikasi y dplajari dengan bkas plajar sy .
April 15, 2010 at 3:35pm • Like

Prodigy Clubs
syaz tau baru ni saya gembira sangat budak kursus last year ngan saya dapat 8 orang straight As dan 7 orang 7As dan 1 B.. bangga bangga.. memang berbaloi dia orang buat kursus tu.. team building diaorang hebat... tahun sebelum tu sekolah tu tak der straight A
April 15, 2010 at 3:41pm • Like

Nur Kasih
Alhamdulillah...msti happykan apa y kta buat n usahakan membuahkan hasil...tahniah encik aziz...modul y encik bg memang berkesan....dapat membantu pelajar2 ...
April 15, 2010 at 3:52pm • Like

Az Nieda
KL6011
Alhamdulillah byk input2 yg sgt berguna telah sy perolehi smsa mengiukuti program ni.Program ni telah mengajar saya bgaimana menjadi orang yg lebih bertanggungjawab,cara untuk jd ibubpa yang baik,anak yang baik,guru yg baik dan byk lg.InsyaAllah segala ilmu pengetahuan yg saya dapt drpd program ni dpt menjadi bekal untuk sy dlm mnjadi seorang guru pd masa akn datang.
April 15, 2010 at 10:25am • Like • Comment • See Friendship

Fieyda Banniey
Salam...alhamdulillah saya berjaya mengikuti program ini sehingga tamat. Program ini tidak cukup dilaksanakan dalam satu hari sahaja.Saya harap pada masa akan datang diadakan dalam masa yang panjang. Di sini banyak juga ilmu yang saya perolehi daripada program ini dan insyaallah saya akan praktikkan ketika mengajar nanti. Doakan saya supaya menjadi guru yang baik nanti dan mendidik anak bangsa dengan seikhlas hati. Terima kasih en Aziz dan setiap pensyarah yang berada dalam program tersebut.


Azima Abdul Rahim KL6017
salam...saya berasa amat bertuah kerana telah mengikuti program ini yang telah menyedarkan saya betapa tinggi dan berat tanggungjawab seorang guru itu sebenarnya.banyak input-input berguna yang telah saya pelajari dan insyaAllah saya akan mempraktikkan segala yang telah diajar oleh en aziz ketika berada di sekolah nanti..terima kasih yang tak terhingga saya ucapkan kepada setiap pensyarah yang terlibat dalam menjayakan program ini..harapan saya agar program seperti ini dapat diteruskan lagi pada masa akan datang bagi melahirkan guru-guru yang bukan sekadar mengajar tetapi membentuk anak bangsa..
April 15, 2010 at 1:20am • Like • Comment • See Friendship

Nur Syahirah Bt Anuar
KL6054
salam..alhamdulillah n syukur krn sy telah berjaya mengikuti progrm ini sehingga tamat. sy berasa bertuah krn turut terlibat dlm program yg byk memberikan pengalaman dan ilmu2 baru yg blh sy pelajari yg tdak d ajar dlam mana2 mata pelajaran. perkongsian cerita oleh en aziz telah byk menyedarkan sy ttg hakikat cabaran sebenar mnjd seorg guru.. pendek kata, program ini amat berbaloi sekali bagi sy...

Gilda Peter
KL6033
selepas berakhirnya modul ini saya berasa memang amat berbaloi mengikutinya.sesi yang memberi impak kepada saya ialah pada sesi malam tersebut dimana saya berasa tersentuh dengan pengisiannya.saya juga merasakan bahawa dalam mengharungi sesuatu perjalanan kita bukanlah bersendirian,akan ada orang berada di sisi kita dan kita perlu cuba untuk membantu orang yang berada dalam saat kesukaran.
akhir kata, saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada lecturer kerana mengadakan modul ini.

Arelang Yuyun
KL34465
salam....alhamdulillah syukur sgt2 kepada Allah kerana saya telah berjaya mengikuti program ini.bagi saya kursus ini sangat menarik dan banyak manfaat yang sy perolehi.Program ini juga telah memupuk semangat kerjasama dan persahabatan, walaupun sebelum ini kami tidak mengenali antara satu sama lain tetapi setelah mngikuti program ini kami menjadi semakin rapat.Walaupun hanya sehari sy dapat banyak ilmu baru dan menjadi lebih semangat untuk menjadi seorang guru yang berjaya dan menjadi seorang guru yang bertanggungjawab...terima kasih banyak2 kepada semua pensyarah dan juga fasilitator kerana telah menjalankan program ini dengan jayanya...thanks dan tahniah sy ucapkan..

Noorsaifa Sapajan
KL34528
SALAM...
Pada pendapat saya,kursus ini
cukup menarik dan ia patut diadakan pada setiap sem. kursus ini banyak
memberikan input dan tips untuk saya jadikan sebagai panduan menghadapi
cabaran sebagai bakal guru pada masa hadapan. saya yakin sekiranya
peserta2 kursus mengikut tunjuk ajar dan tips yang telah diberikan,
mereka mampu menjadi bakal guru yang berkaliber dan mampu menangani apa
jua situasi yg bakal mereka hadapi di sekolah nanti. meskipun kursus itu
hanya dijalankan selama 1 hari,namun saya cukup memuji para instruktor
dan pensyarah yang terlibat kerana telah mengendalikan sebuah kursus
yang cukup memberi manfaat dan telah mengendalikan kursus tersebut
dengan jayanya. tahniah saya ucapkan!

Norlin Nor
KL........-terimakasih byk2 kepada semua lecturer yang lancarkan program nie.. even sehari, tapi banyak sgt2 input & pengalaman yang dikongsi bersama kami yg telah membuka mata kami ttg realiti student dan guru2 pada masa kini..doakan semoga kami mampu menjadi guru seperti kalian. DOUBLE THUMBS UP FOR ALL.. semoga Allah terus permudahkan urusan kalian.. terimakasih=)

Noorsaifa Sapajan
KL34528
SALAM...
Pada pendapat saya,kursus ini
cukup menarik dan ia patut diadakan pada setiap sem. kursus ini banyak
memberikan input dan tips untuk saya jadikan sebagai panduan menghadapi
cabaran sebagai bakal guru pada masa hadapan. saya yakin sekiranya
peserta2 kursus mengikut tunjuk ajar dan tips yang telah diberikan,
mereka mampu menjadi bakal guru yang berkaliber dan mampu menangani apa
jua situasi yg bakal mereka hadapi di sekolah nanti. meskipun kursus itu
hanya dijalankan selama 1 hari,namun saya cukup memuji para instruktor
dan pensyarah yang terlibat kerana telah mengendalikan sebuah kursus
yang cukup memberi manfaat dan telah mengendalikan kursus tersebut
dengan jayanya. tahniah saya ucapkan!

Norlin Nor
KL........-terimakasih byk2 kepada semua lecturer yang lancarkan program nie.. even sehari, tapi banyak sgt2 input & pengalaman yang dikongsi bersama kami yg telah membuka mata kami ttg realiti student dan guru2 pada masa kini..doakan semoga kami mampu menjadi guru seperti kalian. DOUBLE THUMBS UP FOR ALL.. semoga Allah terus permudahkan urusan kalian.. terimakasih=)

Hafidzoh Abu Bakar
KL34509
modul yg sgt brksan pd sy....melalui prgram ni sy lbih mngnali kwn2 sekelas ULP yg sblm ni tdk prnh sy tgur,dan jgk kwn2 klas lain...mdul yg djlnkn mmbntu sy mngnali dri sndri dan prsnaliti yg sy mliki..dr aktvt2 yg dijalankan iaitu kmbra,, sy dpt plajari bhwa krjsama antra ahli kmpln dn smgt brpasukan sgt pntg dlm mnymprnakan sstu tgsan...prgrm pd wktu mlm pla mydrkan sy tntg pranan guru yg sbnar.... cerita2 yg en.aziz smpikan bgitu mnyntuh prasaan...dn drpd modul ni sy sedr bhwa seorg guru memainkan peranan yg pnting dlm mmbntuk sahsiah murid2 yg brgna....bkn skdr mngjr, tp jg mmbntu mylsaikn mslah2 yg dhdpi murid dn mmbwa mreka ke jln yg b


Syu Haida
smbungan~program ini juga memberi kesan melalui nilai persahabatan, kerjasama
antara ahli kumpulan, dan silaturrahim yang terjalin antara ahli
kumpulan kami...selepas program semalam, ahli kumpulan kami masing2 add
as friend melalui facebook...hehe..memang tidak terputus hubungan yang
terjalin walaupun hanya sehari kami meluangkan masa bersama padahal kami
masing2 saling tidak mengenali sebelum ini...tetapi saya tidak puas
dengan program yang hanya dijalankan selama satu hari sahaja kerana saya
percaya masih banyak input yang encik ingin kongsikan bersama
kami...tetapi secara keseluruhannya, program tersebut memang sangat
menarik dan seronok sekali...jika terdapat lagi program2 seperti ini,
insyaAllah saya akan sertai lagi jika ada kelapangan waktu...lastly,
terima kasih byk2 kpd Encik Aziz kerana byk menyedarkan saya mengenai
betapa pentingnya peranan guru terhadap pelajar2...thank u very
much....wassalam...=)

Syu Haida
L34479~mmg seronok sgt program yg dijalankan..saya dapat byk pengalaman
serta input yang berguna utk menjadi seorang guru yang boleh menolong
pelajar2 yang bermasalah...semua pengalaman yg encik ceritakan memang
menyentuh perasaan saya dan harapan saya agar saya dapat menjadi seorang
guru yang berguna apabila di sekolah nanti...teknik yang diberikan
iaitu PAC memang sgt menarik...jika di kelas, saya kurang faham apa yang
ingin disampaikan melalui kursus pembangunan sahsiah ini tetapi setelah
program tersebut, saya rasa saya lebih faham dan ilmu tersebut berguna
untuk saya menghadapi orang disekeliling kelak terutamanya keluarga,
rakan-rakan dan pelajar apabila menjadi guru nanti...

Nuriana Balkis
kursus yg prodigy buat kat sbpi temerloh ari tu mmg best!!!
kitorang hrp akan ade lagi utk student sbpit especially utk f5 & f3
it was great, joyful and memorable
thank u so much..

Aini Abdul Rahim
prodigy amat membantu dalam memberi percambahan idea baru kepada saya...terima kasih encik aziz atas pemberian ikhlas ini kepada saya...

Khairol Azwan
alhamdulillah, dengan pendedahan yang telah diberikan kepada saya, saya mendapat idea untuk membuat modul dan program hasil daripada bantuan encik Aziz dengan menggunakan modul dari Prodigy semasa di Kalumpang....terima kasihhh...

Golden Rose
program dekat kalumpang hr tu mmg best en.aziz...mencabar sgt2...
masa kump. kami bt program dadah hari tu pun banyak guna modul dari prodigy...terima kasih buat en aziz yatim atas dorongan dan tunjuk ajar selama ini

Wanie Waseedaz
baru2 ni saya dan partner saya telah membuat program bina insan bitara... dan kami gunakan beberapa modul dari prodigy seperti modul ice-breaking, PAC dan Agape Love... saya dapat rasakan yang modul2 ini telah memberi kesan positif kepada pelajar-pelajar saya... sekarang ni mereka tengah semangat U, I LOVE... mmg mereka semakin rapat dengan kami dan banyak berkongsi perkara yang sebelum ini mereka tak lakukan. pada pendapat saya, modul prodigy ni sangat bagus kerana kaunselor pembimbing saya sendiri berkata ini penemuan baru... (^.^)v

Nurul Aqilah
saya pernah mengikuti modul en aziz...dan amat berkesan...saya diajar cara belajr secara berkesan..pengurusan emosi...pendedahan kerjaya dan bidang-bidang yang menepati peribadi saya....dan modul ini telah memberi impak positif dalam diri saya sebagai seorang pelajar...
March 31, 2010 at 2:29pm • LikeUnlike

Jee Zinrah
Slmt ptg..sebenarnya saya teringin sekali untuk belajar dengan lebih mendalam mengenai modul ini. Walaupun baru sekali saya pernah melalui modul ini, tetapi banyak perkara baru yang saya perolehi. Program yang telah saya lalui bersama rakan...-rakan pada semester yang lepas telah diadakan di Kalumpang. Di sini saya belajar bagaimana untuk berdepan dan berkomunikasi dengan orang ramai. Saya seorang yang pemalu dan adakalanya pendiam, tetapi slot yang terakhir dalam program ini memberi saya kekuatan dan keyakinan bahawa saya sebenarnya boleh berdepan dengan orang ramai. Bagi saya, program ini merupakan program yang mudah diterima,santai dan peserta tidak berasa tertekan. Semasa saya berada di sekolah menengah, saya tidak pernah melalui modul2 seperti ini, bahkan saya sendiri tidak pernah kenal apa itu kaunseling. Jika saya berpeluang untuk mengikuti dan belajar tentang modul ini dengan lebih mendalam, saya berasa amat berterima kasih.See More
April 5, 2010 at 8:44pm • LikeUnlike


Prodigy Clubs
tahniah wanie ramai yang tak berani membawa modul agape love... tahniah... tahniah... awak berjaya menyemai kasih sayang dalam kalangan mereka...
April 6, 2010 at 8:42pm • Like

Wanie Waseedaz
haha...mula2 saya igtkan modul agape love ni tak berapa menjadi sebab ni percubaan pertama saya... tapi selepas program pelajar tunjukkan semangat U, I LOVE tu... mungkin mereka tak tunjukkan semasa program, tapi selepas program perubahan itu boleh dilihat... ini adalah suatu permulaan, doakan kejayaan anak2 murid saya yer... tq en aziz kerana mencipta modul2 ni... ;-)

Prodigy Clubs
awak tahu wanie... setelah meninggalkan sekolah budak budak yang telah mengalaminya 12 tahun lalu pun masih mengungkapkan uilove... awak akan rasakannya nanti.. itulah the power of love...
April 7, 2010 at 8:43am • Like

Wanie Waseedaz
yup... huhu... harap anak2 murid saya pun mcm tu jgk... apa yg saya harapkan hyalah kejayaan dan kebahagiaan mereka... dan moga2 mereka takkan lupakan ungkapan u, i love... (^.^)v

Lily Richard
Salam, penagalaman yang saya perolehi modul dalam pusaka memberi idea kepada saya semasa relief class n bimbingan kelompok. Antaranya, pendekatan PAC, kemahiran belajar 5 domain dll.

Malah, saya juga dapat menggunakan bahan-bahan yang saya perolehi daripada kursus pengurusan bimbingan dan kaunseling, khususnya mp3 yang boleh digunakan semasa Program Jasmani Kesihatan sekolah saya, tayangan video clip semasa program motivasi dan handout ceramah semasa relief class. Segala ilmu yang diperolehi dapat dimanfaatkan sepanjang praktikal di sekolah.

Noraini Ahmad
setelah melalui modul ini, dan juga menggunakan modul ini semasa membuat program di sekolah..modul ini dilihat dapat membentuk pelajar dalam masa yang singkat..malah sangat berkesan dan sesuai dengan semua golongan pelajar..tidak kira pelajar cemerlang..pelajar yang lemah mahupun..high risk..Malah saya akui..dengan adanya prodigy saya semakin berkeyakinan untuk mengendalikan program sendirian~~

Tiramisuchoki
Modul da sgt berguna semasa saya buat program..banyak ilmu yang saya perolehi daripada bahan cd yang saya beli...teringin sangat klu ada program nak join sebab persediaan saya menjadi kaunselor suatu hari nanti

Q'ruk Hamid
Slmt ptg..sebenarnya saya teringin sekali untuk belajar dengan lebih mendalam mengenai modul ini. Walaupun baru sekali saya pernah melalui modul ini, tetapi banyak perkara baru yang saya perolehi. Program yang telah saya lalui bersama rakan-rakan pada semester yang lepas telah diadakan di Kalumpang. Di sini saya belajar bagaimana untuk berdepan dan berkomunikasi dengan orang ramai. Saya seorang yang pemalu dan adakalanya pendiam, tetapi slot yang terakhir dalam program ini memberi saya kekuatan dan keyakinan bahawa saya sebenarnya boleh berdepan dengan orang ramai. Bagi saya, program ini merupakan program yang mudah diterima,santai dan peserta tidak berasa tertekan. Semasa saya berada di sekolah menengah, saya tidak pernah melalui modul2 seperti ini, bahkan saya sendiri tidak pernah kenal apa itu kaunseling. Jika saya berpeluang untuk mengikuti dan belajar tentang modul ini dengan lebih mendalam, saya berasa amat berterima kasih.

Ikhwan Zakwan
salam . pertama saya mengucapkan jutaan terima kasih pada owner prodigy yg mmg hebat... saya guru praktikal di smk...... telah mempraktikan ilmu pac dgn jayanya... banyak perkara yang genting saya selesaikan dgn teknik pac.... tq cikgu aziz...... prodigy sentiasa tersemat dihati......

Nurul Aqilah
saya pernah mengikuti modul en aziz...dan amat berkesan...saya diajar cara belajr secara berkesan..pengurusan emosi...pendedahan kerjaya dan bidang-bidang yang menepati peribadi saya....dan modul ini telah memberi impak positif dalam diri saya sebagai seorang pelajar...

Hairul Hazizi Hairul Hazizi
Kumpulan kami adalah antara yang terawal menerima modul Prodigy atau Pusaka 01. Banyak yang telah dipraktikkan. Keberkesanan program ini dapat dilihat secara menyeluruh. Dari segi disiplin, sahsiah serta emosi pelajar. Apa yang perlu adalah penghayatan dari kita semua. Kalau kita benar-benar faham apa tujuan serta maksud modul prodigy ni InsyaAllah modul ni akan banyak membantu kita semua dalam melaksanakan tanggungjawab kita di sekolah.GBK SM Sains Johor.
April 2, 2010 at 10:42am • Like

Kaunselor Muda
salam..semasa mengendalikan modul dlm pusaka 1, sy senang untuk kawal disiplin pelajar..selain itu, sy berjaya mendapat respon yang amat baik daripada pelajar bahawa mereka seronak dalam pengendalian modul yang dijalankan..tq
March 30, 2010 at 2:14pm • Like • Comment

Noor Afera Redzali
salam en aziz.. saya nak bgtau saya bjaya buat program dgn budak2 asrama.. best sangat... ttba saya rasa bangga jadi cikgu.. 3 minggu bilik kaunseling sunyi sepi.. tp skrg dah mcm pasar.. ramai student dtg.. wpun utk bbual kosong.. rasa seronok sangat.. pg2 nak g sek, ada student tunggu.. nak tolong bw beg n barang.. h...antar sampai bilik kaunseling (u.p bilik kaunseling kami tingkat 3).. best la en aziz.. kami bangga jadi kesayangan pelajar asrama..
March 30, 2010 at 8:12am • Like • Comment • See Friendship

Noor Afera Redzali
saya dan rakan2 adalah batch terbaru papa aziz.. kami dpli 2009 n skrg berada di sekitar kelatan n tganu utk praktikum.. kami masih belum mampu utk memiliki prodigy.. kami belum berkesempatan utk mengikuti program prodigy papa aziz (jadi peserta).. yg ada pada kami skrg hanya tunjuk ajar papa di kelas n bekalan assist doc...

Aziz Yatim
hmm tapi walaumacam mana pun kamu semua mampu buat program kan?
March 30, 2010 at 1:17pm • Like

Noor Afera Redzali
alhamdulilah.. semua berkat tunjuk ajar dari papa..
March 31, 2010 at 7:26am • Like

Aziz Yatim
apa perkembangan pelajar asrama tu afera?
April 8, 2010 at 9:32am • Like

Noor Afera Redzali
alhamdulillah.. pelajar asrama masih didalam disiplin yang baik.. tidak banyak timbulkan masalah.. mereka juga berminat dgn program.. skrg ada 2 3 pelajar yg bcita2 nak jadi kaunselor.. saya skrg tgh uruskan kertas kerja karnival sukaneka asrama dan latihan kebakaran asrama.. utk sukaneka, semua AJK pelajar yg uruskan.. ajk alatan, ajk siaraya, edar surat jemputan, ajki hadiah, dll.. saya n syikin hanya buat kertas kerja n urus dana jer.. insyaallah, 24.4 ini sukaneka dan ujung bulan nie akan ada latihan kebakaran. saya wat malam, 2am.. time budak2 tdo.. utk bulan 5 plak, ada kem ibadat.. wat kiamulai.. dan insyaallah 5 domain juga.. banyak program nak buat tp masa tak cukup..

Prodigy Clubs
warghhh.. boleh jadi ketua warden terus lah hehe



Pendapat Kursus Pembangunan Sahsiah 1 Nov 2012

Peserta : 250 orang

Tempat : SITC




Salam sayang minggu depan tiada kelas saya ke Perlis.. Nak buat sedikit kajian.. Apakah kelainan kursus yg awak baru laui dengan yg pernah awak lalui sebelum ini? Apakah unik kursus ini tqsm.

Top of Form




http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-ash4/273269_100000426960426_917488993_q.jpg

Afiqah Mohd Noor unik  sebab bynk cerita pasal kehidupan sebenar, kasih sayang dan komunikasi. Saya bersemangat untuk menjadi guru dan membantu pelajar di sekolah nanti.



http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc6/275729_1014395979_1535455757_q.jpg

Delphina Lim menyentuh hati, mampu mempengaruhi kami ke arah yang baik. saya tak pernah sertai mana-mana kursus yang sebest ni. i'm glad that i have joined this programme although i'm not education student (it's not compulsory for me to take this course).  thank you for the best experience ever.





http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-ash4/202989_100000866276234_1738098754_q.jpg

Siveneshwarie Muniandy i start loving my parents more then i ussualy do!!



http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-ash3/49064_100000411047441_5791_q.jpg

Aziz Yatim Waa really? Next pls.. No like2 ya..



http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-ash4/186313_100001100323629_153326113_q.jpg

Fadhilah Che Man sedih bila dngr de cikgu yg sumpah ank murid dia suh mati,i really hate that kind of person..hopefully i won't be one of them..



http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc6/195242_100000031843505_1225238020_q.jpg

Mohamad Qayyum guru x sepatutnya bersikap sebegitu guru yang baik adalah pendidik, pemulih, pendorong, pembuka jalan, pendakwah, pemberi kegembiraan, penyerap kekecewaan dan kesedihan dan penyumbang kasih sayang di mana-mana guru berada.







http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-prn1/70372_100001521860926_1259521874_q.jpg

Sheikh Ameer Al-habshee Kursus ini membuatkan saya tidak lagi menganggap profesion perguruan sebagai sesuatu yang membosankan dan tidak mencabar.Saya sudah pun melupakan dendam saya pada guru2 di sekolah dahulu.Thanks En Aziz because I think this is the best programme that I have ever joined....Gracias.



http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-ash4/371677_100001224811015_1397645801_q.jpg

Noor Nazirah kursus ini best sbb dpat menilai diri supaya menjadi guru yang memahami pelajar dan memberi peluang kepada pelajar untuk berkongsi masalah dengan kasih sayang.. dan lebih menghargai pengorbanan ibubapa..i'allah..



http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-ash4/186473_100000705234060_1310746294_q.jpg

Are U M NOrdin sgt2 serOnok.. dpt bnyk input utk msa hdapan..xsmestinya time jd guru tp bila2 msa boleh guna teori PAC.. ble mrh tringt mklumat yg dpt dr program nie tntg PAC dpt calm down smula.. sOal kasih sayang ayah sesuatu yg mnyentuh hati, bg sesape yg masih ada ayah hargailah kdua org tua anda smntara brpeluang..program nie akn sya aplikasikan dlm hidup dah harap kwn2 yg len jgk akan wat prkara yang sma InsyaAllah..teriMa kasih En aziz..



http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-ash4/369388_100000193495056_1619443540_q.jpg

Idhzaty Farid Bersemangat nak jadi cikgu yang baik dan pendengar setia kepada murid murid. InsyaAllah 



http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc6/275211_100001064643180_2103527336_q.jpg

Areyou Abdullah smkin kuat untuk menjadi lebih baik,,thnks alot en.aziz,!



http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-ash4/372136_100001599683713_606103028_q.jpg

MaiZatul AnIs sgt excited n teruja... brsmngat nk jdi ckgu mcm en aziz... tahniah en aziz coz brjya memikat hati sy utk mningkatkan diri n kyakinan sbg bakal guru yg bukn shj mngajar ttp mmbantu mereka.... en aziz the best!!



http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc6/260959_1792168062_305732224_q.jpg

Saye Ninn Fatnin ok.. program pling fun yg sy prnh pegi stkt ni spnjg brde kt upsi... n smgt nk jd cikgu yg bkn shj mngjr tp mnddik n at d same tme nk mnlong pljr2.. sme mcm en.aziz ckp sy xnk jd ckgu yg just msuk klas, kluar klas, mark pper.. tp sy nk jd ckgu yg bleh tlg pljr... insyaallah..



http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc6/275067_100000856015725_1689011316_q.jpg

Salju Biru sy nk ckp cuma 1 sahaja..kursus yg sy baru lalui ni membuatkan sy tidak akan menangis lg..apa yg berlalu biarla berlalu, sy hanya akan pandang ke dpn dgn semangat baru utk mendidik anak bangsa..x pernah sy lalui lg dlm mana2 kursus yg sy penah hadiri, kursus ni membuatkan sy rasa lebih berkeyakinan dan lebih memahami diri individu sebagai manusia...



http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-ash4/275955_100001192194596_441772132_q.jpg

Izma Eira Apa yg sy rasai...sy dpt kekuatan apabila brada d hadapan ramai org...motivasi dan pglman yg saya rasai mematangkn sy dlm semua aspek ..dahulu sy seorang yg takut..nervous tp sy telah buktikn pd mlm ni dgn mnjadi pelakon yg agak baik dlm pementasan drama kursus ismp ksusasteraan melayu dan sy tampil berani dgn kyakinan yg ada pd sy apabila berhadapan d khalayk ramai...tq en aziz.....tanpa encik mgkin sy masih d takuk yg lama..inilah pglmn berharga yg pernh sy perolehi sepanjag hdup sy



http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc6/260785_100001211225476_1933328570_q.jpg

Affielah Alias best cgtttt,,sy dpt pelajari byk pengalaman..lain kli bt lg blh x..xboring pun pgrm 2...bestttttttttttttttttttt



http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-ash4/372735_100000069550462_1629592497_q.jpg

Mira'e Hs assalammualaikum..tahniah en.aziz anda berjaya mgubah persepsi mengenai program yang dijln di upsi..slama ni,tiap kali sy g prorgm sy sentiasa ktekan 'xg pon xpe...xbest,xrugi2 ape2 pon..' tp,lain ngan program ni..sy rse sgt rugi lau xg...byak input yg sy dpt, sy dpt menilai di mana tahap keyakinan dri sya..n sy mnjdi lbih bersemangat untuk menjadi pendidik, bkn pendidik yang berjaya namun sebagai pendidik yang berjasa,..saya mahu membimbing anak bangsa kita!saya mahu mengambil kesempatan di setiap kesempitan...I.Allah semoge semangat dan azam yang saya tanamkan pada hri ni,akan terus menjadi kekuatan dalm dri saya!t.kasih en.aziz...



http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc6/275675_100001275587376_1602585617_q.jpg

Saddamhusain Ghazali salam en aziz...sy rsa pogram ni pling mnrik..sbb rmai bkal guru2 tdk tension mndgar krna adanya hburan2..pogram ini juga memberi ksdran kpd sy untk mncntai ibubpa dan bsmgat utk mnjdi guru...



http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc6/276019_100003916896668_1273891329_q.jpg

Intan Syafinazs smkn brsmgt nk jd gru yang baik dan sntiasa mndgr sgala mslh pljr..



http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-ash4/187287_100001006406681_1872805625_q.jpg

Nur Niee bes sgt..hepi2..xltih sgt wlaupn jln jauh..



http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc6/211334_100001388842140_1085147739_q.jpg

Anna Asoi terbaik....sy telah mdpt kesedaran bahawa menjadi seorg guru bukanlah satu tugas yg mudah jd dgn menyertai kursus ini ia mampu membantu mempersiapkn sy utk menjd pendidik yg bitara suatu hr nanti..



http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc6/186281_100001235192261_298305786_q.jpg

Dikna Maleena salam 1 Malaysia en.aziz..syukor dgn limpah dan kurnia tuhan,sy dapat mengikuti program yg sgt2 bermakna n bezzzzz..rugi bg sesiapa yg tdk dpt turut serta. criously,program ni tlh byk mgajar n myuntik smgat sy ntok tros berjuang mnjadi mahasiswi yg berjaya, ank yg bek ntok kedua ibu bapa, n mnjadi guru yg sempurna d samping ank2 murid sy kelak.. .. thankzzzzz a lot en.aziz..



http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-ash4/195544_100001916894739_799511437_q.jpg

Shafiq Yusoff salam..kursus ni mnyedarkan sy apa tugas guru yang sebenarnya, cara menjadi guru yang baik, membuat kebaikan tanpa menghiraukan persepsi orang lain dan menaikkan semangat saya untuk menjadi seorang guru..rasa sangat bertuah dapat mngikuti kursus ini..



http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-prn1/572687_100002987456142_483413097_q.jpg

Nurul Salwani Wanie salam en.aziz,,, time kasih krna beri sy pluang ik0t srta dlm krsus ini,, sy dpt pglmn yg sgt b'hrga n sy sgt t'uja.. insyaallah,, sy akn m'jadi s'0rg pnddk yg baik bg pljr sy kelak,,, sy juga akn m'ngubh sikap sy utk m'jadi ss0rg mahasiswi yg b'jaya,,, byk input yg sy dpt melalui krsus ini,,, apa2 pn, tenkiu en.aziz krna buat sy sdr n lbih m'hargai 0rg d' skliling sy,,,^_^



 

http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc6/211543_100000051997521_395929169_q.jpg

Iffah Ismail salam en aziz. banyak perkara yg telah saya belajar dari program ni.. lps ni semangat saya lebih kuat untk menjadi pendidik yang berguna utk ank bangsa.. malah sama dengan yang lain cerita en aziz banyak memberi pengajaran dan input.. dan membuatkan saya lebih menghargai org sekeliling dan tidak mudah utk menghukum org lain..tq en aziz.. you are the best!

3 comments:

  1. salam en.aziz...
    tahniah dgn kejayaan demi kejayaan yang digapai oleh prodigy...
    kemahiran belajar 5 domain, subconcious, PAC dan lain-lain lagi sangat menerujakan sy...
    syabas encik!! teruskan usaha!!...

    ReplyDelete
  2. walaikum salam.. thanks sutera cinta.. anda memberi motivasi kepada saya untuk teruskan perjuangan..

    ReplyDelete